Untitled Page
Om mennesker, medier,
kreativitet og teknik i AV-branchen
Forside Artikler Web-TV Nyhedsbrev Kontakt Annoncer/Ads
Gå tilbage

Facebook Watch
Juni 2018
Dansk duo leverer
tattoo-programmer til USA
Det relativt nystartede danske selskab og tattoo community Tattoodo har sammen med det ligeledes danske produktionsselskab Drive Studios leveret indhold til Facebook Watch – som de første i Skandinavien.

I september 2017 lancerede Facebook videotjenesten Facebook Watch, hvor man viser nye TV programmer som led i det sociale medies indtog på videomarkedet. I første omgang er tjenesten dog kun tilgængelig for de amerikanske brugere.

Facebook Watch viser bl.a. produktioner fra The New York Times, Tastemade og Major League baseball. Og den amerikanske udgave af Skam er såmænd også med.

Multi-platform-strategi

De danske selskaber Tattoodo og Drive Studios har igennem længere tid arbejdet på udviklingen af en multi-platform-strategi, og dette samarbejde førte i starten af 2017 til, at Tattoodo og Drive Studios var nogle af de første, som producerede til Facebooks live tjeneste. Eksempelvis producerede Tattoodo showet "Mystery Tattoo".

– Med 50 millioner kontakter blev Mystery Tattoo en stor succes, siger Johan Plenge fra Tattoodo, – og det er en af grundene til, at Facebook bestilte en ny serie fra os.

– Den hedder "The Tattoo Shop" og den har fokus på tatoveringen som kunstform. Serien leverer nogle fortællinger, der ikke alene appellerer til de i forvejen tatoverings-interesserede, men også til seere, der bare gerne vil have nogle gode historier.

Hvert af de 8 afsnit af The Tattoo Shop er på 15 minutter. Premieren på Facebook Watch var den 15. marts 2018.

Gå tilbage


Serien "The Tattoo Shop" har kunnet ses på Facebook Watch siden den 15. marts, men kun på det amerikanske marked. Serien er produceret af den danske duo Tattoodo og Drive Studios.
Klik for større billede

> Webmaster

> Support
> Privacy
> Cookies
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+

sojle.php